Кубок Украины по водно-моторному спорту 2017 года

Напевно кожен судноводій малого моторного судна хоча б раз у житті уявляв себе в ролі відчайдушного гонщика, учасника водно-моторних перегонів або просто героя гостросюжетного фільму зі сценою водної погоні. Реалізувати ці мрії, здавалося б, не так легко, проте вже 5 рік поспіль у Києві проходить подія, яка дозволяє водно-моторникам відчути себе саме такими героями. Йдеться про Кубок України з водно-моторного спорту серед гонщиків-аматорів, що проводиться на суднах серійного виробництва: склопластикових або алюмінієвих човнах та РІБах.
Організаторами змагань є Київський осередок Національної федерації водно-моторного спорту разом з компанією «Германтон», офіційним дилером Grand Marine, надувних човнів преміум-класу. Цього року вони знову, як і минулого, проводились в акваторії Русанівської протоки 29 липня.

У цьому році до організації змагань та участі у них активніше долучились вітчизняні виробники водно-моторної техніки: компанія Brig, відома своїми РІБами і склопластиковими човнами Cobra, та UMS, лідер українського малого суднобудування човнів і катерів з алюмінію. Як завжди, активну допомогу надали фірми «ВіДі Мотор Імпортс», офіційний дистриб’ютор Yamaha в Україні, та «ДжейВі Моторс». Працівники КП «Плесо» ретельно підготували пляж та акваторію для проведення змагань, безпеку яких забезпечили представники «Укртрансбезпеки», нещодавно створеної водної поліції та КП «Плесо» на суднах українського виробництва: UMS та «Колібрі». Страхувальний партнер змагань – компанія «Юнісон Страхування» забезпечила кожного учасника перегонів сертифікатом на страхування від нещасного випадку. Перебіг змагань та вир емоцій навколо перегонів фільмували та фотографували журналісти телеканалу «Трофей» і журналу «Шкіпер».

П’ятий Кубок аматорів було вирішено провести в зміненому форматі, замість звичних кільцевих перегонів, складалися зі стернового та штурмана, змагалися один проти одного протягом двох кіл різної довжини. Дистанцію було влаштовано так, що поки один з човнів-учасників проходив мале коло, його опонент йшов по великому, а потім навпаки. Всі учасники перегонів, а їх виявилося 16 екіпажів, були розподілені на 5 груп залежно від потужності двигунів. Також було впроваджено командний залік.

Серед 16 екіпажів, одинадцять вийшло на старт на РІБах – надувних човнах з жорстким днищем, більшість виробництва фірми Grand (7 корпусів), троє учасників змага лися на РІБах Brig, ще один екіпаж на американському Avon. Серед човнів із склопластиковими корпусами двоє були виробництва Grand та одна Cobra від Brig. Також у перегонах взяли участь човни з АМГ: «Прогрес» та «Дніпро». Учасники були розподілені на 5 груп згідно з потужністю двигунів.

Таким чином:
1. До 39 к.с.
2. Від 40 до 69 к.с.
3. Від 70 до 99 к.с.
4. Від 100 до 149 к.с.
5. 150 і більше к.с.

Після реєстрації усіх екіпажів перегоновим комітетом, за погодженням учасників, було вирішено об’єднати заїзди 4 та 5 груп.
Настав час перегонів. Спочатку кожен екіпаж брав участь у двох заїздах у своїй групі. За підсумками цього етапу змагань визначалися переможці та призери, а при рівній кількості перемог для визначення кращих проводились додаткові заїзди.

У першій групі екіпажі з реєстраційними номерами 3 і 12: Олександр Лисенко/Сергій Петровський, РІБ Brig, та Олександр Фітісов/Микола Хижняк, РІБ Avon, перемогли своїх суперників в обох заїздах. Екіпаж склопластикового човна Grand під № 7 Андрій Корнієнко/Ірина Щеткина здобув перемогу в одному із заїздів, а екіпажі на РІБах № 9 та 16: Ярослав Шемонаєв/ Сергій Недоля та Руслан Харченко/ Кирило Мироненко, на човнах Grand та Brig, відповідно, програли в обох заїздах першого етапу. Таким чином, екіпаж Андрій Корнієнко/Ірина Щот кіна автоматично посів третє місце в групі, а за чемпіонство було проведено ще один заїзд між екіпажами під номерами 3 та 12, переможцем в якому вийшли Олександр Лисенко і Сергій Петровський. Варто зазначити, що в цій групі всі учасники мали двигуни потужністю 30 к.с., окрім човна № 16, на якому було встановлено двигун 20 к.с.

Наступними стали перегони у групі з потужністю двигунів від 40 до 69 к.с. Абсолютну перемогу святкував екіпаж Євгеній Савлук/Мар’яна Савлук на човні «Дніпро» під номером 15, оскільки закінчив обидва заїзди на першому місці. З іншого боку турнірної таблиці опинився екіпаж човна «Прогрес» Андрій Настоящий/Кирило Балалін – вони програли свої парні перегони. Ще три екіпажі цієї групи виграли по 1 заїзду і серед них, для визначення місць з 2 до 4, було проведено другий етап перегонів. Це екіпажі човнів: № 4 Дмитро Білоусько/Андрій Подік, РІБ Grand, двигун 40 к.с., № 5 Іван Горб/ Олександр Парнюк, також РІБ Grand, проте потужність двигуна 60 к.с. та № 13 Ігор Рубець/Сергій Федько на човні Cobra. Другий етап змагань складався з трьох заїздів, кожен екіпаж ще двічі виходив на стартову лінію. Дмитро Білоусько та Андрій Подік два рази святкували перемогу в додаткових заїздах і вибороли друге місце змагань, Іван Горб та Олександр Парнюк посіли третє місце на призовому п’єдесталі, оскільки виграли один із додаткових заїздів. Ігор Рубець та Сергій Федько в підсумковій таблиці розташувалися на 4 місці в своїй групі.

Група під номером 3 складалася з трьох учасників. Олексій Яшин та Максим Мовчан на РІБі Brig з двигуном потужністю 90 к.с. перемогли суперників в обох заїздах і піднялись на першу сходинку. Екіпаж № 6 Антон Татарчук/Тетяна Приходько на РІБі Grand в очному протистоянні переміг дружній екіпаж № 1 Герман Татарчук/Микола Пасічник на човні Grand зі склопластику, таким чином вирішивши долю срібних та бронзових нагород у цій групі. Варто зазначити, що човни № 1 та № 6 були обладнані двигунами потужністю по 70 к.с.

Останніми на перегонову трасу вийшли екіпажі човнів з найпотужнішими двигунами. В об’єднаному заїзді 4 і 5 групи взяли участь також три екіпажі, усі на РІБах від Grand. Двоє човнів, № 2 та № 10, мали двигуни потужністю 115 к.с. і складали залік 4 групи, ще один, № 8, з двигуном потужністю
150 к.с. став єдиним представником 5 групи. Саме екіпаж цього човна Дми тро Бородін/Роман Картвелішвілі двічі випередив суперників. У боротьбі між екіпажами човнів № 2 Михайло Алексєєв/Олександр Поліщук та № 10 Володимир Онука/Дмитро Воробчак перемогу святкував останній. Оргкомітетом змагань було вирішено провести залік в обох групах окремо, таким чином, Дмитро Бородін і Роман Картвелішвілі та Володимир Онука і Дмитро Воробчак святкували чемпіонство, а Михайло Алексєєв і Олександр Поліщук стали срібними призерами змагань.

Перемогу в командному заліку святкувала збірна команда Grand 1, друге місце посіли їх «одноклубники» з Grand 2, а бронзові нагороди дісталися команді Brig. На цьому перегонова частина Кубку України з водно-моторного спорту серед гонщиків-аматорів завершилась, попереду учасників, глядачів та вболівальників чекала яскрава церемонія нагородження з традиційним відкорковуванням шампанського та коло пошани перегонового флоту Русанівською протокою. Разом з медалями і дипломами переможці та призери змагань отримали заохочувальні призи від спонсорів і партнерів перегонів: моторні оливи від «ВіДі Мотор Імпортс», страхувальні жилети Jobe від «Бріг Моторс» та «Германтон», інноваційні аерозольні вогнегасники від «Адексім-Трейд», сертифікати на право укладання договору страхування на акційних умовах від «Юнісон Страхування» та подарунки від «ДжейВі Моторс».

Окрім того, без подарунків не залишились і глядачі, серед них була проведена вікторина з питаннями на морську тематику.
Перегони залишили чудові враження як в учасників, так і в глядачів, які ще довго після закінчення останнього заїзду обговорювали трасу, найцікавіші моменти кожних перегонів та ділилися особистими враженнями від гонки. Формат парних перегонів припав до душі багатьом гонщикам-аматорам, дистанція була досить складною та різноманітною, з різкими поворотами та чергуванням двох кіл різної довжини. А головне, інтрига в кожному заїзді тривала до останнього, оскільки лише на фінішній прямій ставало зрозуміло, який з екіпажів має вигіднішу позицію.
Кубок України з водно-моторного спорту серед гонщиків-аматорів залишається важливою подією для української водно-моторної спільноти, оскільки саме такі перегони є чи не найяскравішим способом популяризації як аматорського водномотор ного спорту, так і водно-моторного.

0

Your Cart