Кубок Украины по водно-моторному спорту 2018 года

Літо завжди асоціюється з відпочинком, позитивними емоціями, мандрівками, сонцем, водою, відкриттям чогось нового… А ще літо – це розпал сезону водно-моторних перегонів. 21 липня 2018 року жителі та гості Києва мали змогу стати учасниками та глядачами Кубку України з водно-моторного спорту серед гонщиків-аматорів. Змагання сприймається організаторами, учасниками й глядачами як справжнє свято. Адже перегони на воді – це надзвичайно захоплююче видовище, особливо коли ти не просто сторонній глядач, а й гонщик, чи вболівальник!

Потрібно зазначити, що це офіційна спортивна подія, яка внесена в календар змагань Федерації водно-моторного спорту України (далі ФВМСУ) та проведена відповідно до правил змагань з водно-моторного спорту України. Змагання проводилися в акваторії затоки річки Десенка, урочище Чорторій, біля рятувальної станції КП «Плесо» №12 вздовж зони відпочинку «Троєщина». Повноважним організатором змагань став Київський осередок федерації водно-моторного спорту України.

Безпосередню участь у змаганнях брали власники суден серійного виробництва, тобто проходили на човнах з пластиковим та/або алюмінієвим корпусом і надувних човнах з жорстким дном — РІБ.
Всі учасники мали боротися за перемогу в кільцевих перегонах в одному заїзді з п’яти або десяти кіл (в залежності від групи), зі стартом «з ходу» та огинанням буїв лівим і правим бортом. Дистанція була складної форми з шістьма буями, довжина одного кола становила біля 2000 метрів. Переможцем гонки вважається учасник, який пройшов дистанцію за найменший час та першим пересік фінішну лінію.
Змагання проводилися в закритій акваторії. Безпеку на воді забезпечували працівники КП «Плесо». Під час проведення заходу обов’язковим було медичне супроводження та присутність карети швидкої допомоги. Всі учасники перегонів були застраховані в ПрАТ «Українська пожарна страхова компанія» від нещасних випадків під час проведення змагань.

Звичайно, як і будь-який захід, змагання на Кубок України з водно-моторного спорту серед аматорів було б важко провести без фінансової та організаційної підтримки. Допомогу такого характеру надали небайдужі до українського спорту підприємці. Генеральним спонсором проведення змагань виступив ТОВ «Германтон» — офіційний дистриб’ютор Grand Marine в Україні. Внесок до призово
го фонду також зробили ТОВ «БрігМоторс» — офіційний дистриб’ютор човнів Brig в Україні, ТОВ «ВіДі Мотор Імпортс» — офіційний дистриб’ютор Yamaha Motor в Україні, ТОВ «Джей Ві-Моторс» — компанія з продажу човнів, моторів та причепів.

Допомогу з облаштуванням місця проведення змагань було отримано від компанії «Германтон» — вони потурбувалися не лише про місце роботи реєстраційної комісії, табір учасників, обладнання перегоновї дистанції, але й за музичний супровід дійства – під ритмічні звуки музики навіть дощ не завадив гарному настрою.Медіа підтримка була забезпечена офіційним інформаційним партнером ФВМСУ – українським мариністичним журналом «Шкіпер». Також велася зйомка від початку роботи реєстраційної комісії і до останнього моменту нагородження всіх призерів змагань, причому з цією метою були застосовані не лише професійні камери, а й квадрокоптери.

Персональний склад суддівської колегії був призначений ФВМСУ: Володимир Цибульник – головний суддя, суддя національної категорії; Юлія Ковбасюк – головний секретар змагань, суддя ІІ категорії; Володимир Науменко – заступник головного судді з технічних питань, суддя ІІ категорії; Олег Литецький– суддя при учасниках, суддя ІІ категорії; Світлана Асташова – суддя рахунку кіл, суддя національної категорії; Оксана Мироненко – хронометрист, суддя ІІ категорії; Євген Чемержинський – суддя на дистанції, суддя ІІІ категорії; Сергій Поліщук – суддя на старті/фініші, суддя ІІІ категорії. Сильна злива з потужними поривами вітру, яка почалась незадовго до старту першого заїзду не спромоглася зіпсувати святковий настрій всіх присутніх на місці проведення змагань, лише дещо полоскотала нерви організаторів, адже існувала загроза зриву заїздів через негоду. Тому хоч перегони розпочалися з певним запізненням а всі присутні промокли під сильним дощем, але юрба учасників, які зібралися в наметі організаторів, згуртувалася, здружилася, підбадьорюючи один одного. До участі у змаганнях було допущено 18 екіпажів, кожен з яких складався з пілота та штурмана. Урочисте відкриття Кубку України розпочалося з привітальних слів директора змагань Сергія Поліщука, який відкрив змагання і передав слово Віцепрезиденту ФВМСУ Світлані Асташовій, яка побажала успіхів гонщикам та жаги до перемоги. Після цього слово було надано Головному судді змагань Володимиру Цибульнику, який стисло розповів про основні правила змагань, обов’язки та права учасників, а також вимоги щодо дотримання безпеки на воді. Він зазначив, що змагання проводяться у чотирьох класах згідно потужності встановленого двигуна (навісного чи/та стаціонарного): 1) до 39 к. с.; 2) від 40 к.с. до 69 к. с.; 3) від 70 к. с. до 99 к.с.; 4) понад 100 к. с. Також було зазначено, що заїзди суден другого та третього класу будуть об’єднані в один за причини наявності лише двох екіпажів в третьому класі.
Для кращого орієнтування на гоночній трасі, учасникам була надана можливість здійснити тренувальні заїзди, щоб під час змагань розуміти як поводити себе за штурвалами власних суден, проаналізувати їх можливості, переваги та недоліки саме на цій дистанції та за наявних погодних умов.

Більшість учасників вийшли на дистанцію на човнах РІБ – з жорстким днищем та надувними балонами.
Найбільш масово представленою маркою були човни фірми Grand –виробника, відомого завдяки якісній та надійній продукції.
Конкуренцію «Гранду» склали РІБи Brig, Adventure, Colibri, а також човни з металевими корпусами «Прогрес», «Дніпро» тощо.
Зазвичай, організаційні моменти не надто цікавлять глядачів. Їх інтерес прокидається з початком перегонів. Шум моторів, хід човнів по воді, стрибки корпусів над хвилями – все це заворожує, приголомшує, дивує, а іноді й лякає.

Першими на дистанцію вийшли екіпажі на човнах з потужністю двигунів до 39 к. с., які мали пройти п’ять кіл, тобто довжина їх гоночної дистанції складала близько 10 км. У цьому класі були представлені три екіпажі, два з них на РІБах, а один – на надувному човні. Лідер перегонів виділявся з першого кола дистанції – екіпаж під номером 6 на човні Grand з мотором в 25 кінських сил (пілот – Віктор Жачко, штурман – Оксана Резь  у всіх колах заїзду фінішував першим, не залишаючи шансів іншим учасникам.
Срібло у першому класі отримав екіпаж під номером 4 (пілот – Анатолій Левицький, штурман – Євгеній Левицький). Зазначимо, що цей екіпаж саме у такому складі вже неодноразово приймав участь в перегонах і нарешті здобув таку довгоочікувану нагороду.

Бронзову медаль у заїзді першого класу отримав екіпаж під номером 5 (пілот – Віктор Титов, штурман – Богдан Богдан) – це були представники КП «Плесо».
Для всіх інших класів дистанція була довшою і складала 10 кіл.
Участь у змаганнях у другому класі (човни з потужністю двигуна від 40 до 69 к.с.) взяли 7 екіпажів – серед яких три з потужністю двигуна 40 к.с. та по два човни з двигунами потужністю у 50 та 60 к.с.
Хоча лідер гонки другого класу виділився відразу – це екіпаж під номером 15 (пілот Євгеній Савлук, штурман Мар’яна Савлук, золоті призери змагань 2017 року) на човні «Дніпро» з мотором в 40 к.с., боротьба між учасниками другого класу була запеклою та відчайдушною. Друге місце тримав за собою екіпаж під номером 22 (пілот Олександр Хвостіков, штурман – Богдан Семенюк), а третє місце зайняв екіпаж № 14 (пілот Дмитро Білоусько, штурман Костянтин Крикун). Свої позиції ці учасники зберегли до кінця заїзду та фінішували відповідно другими та третіми.

Заїзд третього класу (човни з потужністю двигуна від 70 до 99 к.с.) був об’єднаним з другим класом через те, що бажаючих взяти участь у змаганнях на човнах з відповідною потужністю двигунів виявилося лише двоє: це екіпаж під номером 13 – пілот Олексій Яшин і штурман – Вадим Бобровський та екіпаж номер 1 – пілот Антон Татарчук та штурман Тетяна Приходько. Вони і стали безумовними переможцями у своєму класі, посівши відповідно перше та між цими двома екіпажами викликали цікавість ще й тому, що пілоти є дистриб’юторами човнів торгівельних марок відповідно Brig та Grand. Окрім того, хоч 2 та 3 класи мали різний залік, спільний старт дозволив глядачам побачити цікаву боротьбу на дистанції лідерів обох класів.
Надзвичайно цікавим, видовищним та хвилюючим став заїзд у четвертому класі (човни з потужністю двигунів понад 100 к.с.), адже тут найвища швидкість та найкоротший час проходження дистанції, найдинамічніші огинання буїв та різкі повороти.

В заїзді четвертого класу на старт вийшли шість екіпажів – діапазон потужності встановлених двигунів коливався від 115 до 150к.с. Такі двигуни були встановлені на човнах різних марок, різних модифікацій, з різним матеріалом виготовлення корпусу, а відповідно, з різними швидкісними та ходовими властивостями.
В заїзді четвертого класу лідерство утримував екіпаж під номером 8 (пілот Антон Татарчук, штурман Микола Пасічник), фінішувавши першим з доволі значним відривом від інших учасників. Другим фінішував екіпаж під номером 7 (пілот Дмитро Бородін, штурман – Олександр Парнюк) – відставши інших учасників.
Другим фінішував екіпаж під номером 7 (пілот Дмитро Бородін, штурман – Олександр Парнюк) – відсташи від лідера заїзду на 20 секунд.
Почесне третє місце зайняв екіпаж номер 10 (пілот Володимир Онука, штурман – Дмитро Воробчак).
З відставанням лише в 4 секунди четвертим фінішну пряму пересік екіпаж № 31 (пілот – Максим Федоренко, штурман – Наталія Стремецька).
Екіпаж під номером 9 (пілот Костянтин Романов, штурман Олександр Литус) зійшов з дистанції у зв’язку з технічними проблемами.
Після нетривалого оформлення всіх протоколів, підбиття підсумків, члени суддівської колегії та організатори зібралися біля інформаційного стенду змагань і запросили всіх
учасників та їх вболівальників до святкового оголошення результатів.

В порядку черги нагороджувалися медалями відповідного гатунку та дипломами переможці всіх заїздів, починаючи від першого класу до четвертого.
Бронзові призери бузи нагороджені подарунками від компанії «Джей Ві-Моторс» (термокружки з нержавіючої сталі в комплекті з пивом). Володарі срібних та золотих медалей отримали у подарунок рятувальні жилети Jobe для активного відпочинку на воді (з різницею в моделях) від компаній «Германтон» та «Бріг Моторс». Всім переможцям у чотирьох класах було вручене моторне масло від компанії «Ві Ді Мотор Імпортс» — офіційного дистриб’ютора моторів Yamaha в Україні. Всі призери отримали примірники журналу «Шкіпер».
Нагородження учасників проходило під звуки заводної музики, дружні оплески вболівальників та глядачів. І звичайно, обов’язковим ритуалом спортивного свята стало відкоркування шампанскього та обливання ним не лише учасників, але й всіх хто потрапляв в «зону ураження» пінним напоєм.

Кубок України з водно-моторного спорту серед любителів під звуки нашого національного гімну було урочисто закрито з запевненням організаторів проводити його й надалі, постійно удосконалюючи, роблячи цікавим, активним, веселим, а головне, з позитивним впливом на всіх оточуючих. Після церемонії нагородження увесь перегоновий флот вийшов на воду для проходження кількох почесних кіл перед глядачами.
Безперечно, такі заходи потрібно та варто проводити, адже вони не лише популяризують водні види спорту та активний спосіб життя, але й надають інформацію потенційним покупцям щодо присутніх на ринку виробників водних транспортних засобів, двигунів, дають змогу порівняти їх, оцінити не лише через споглядання в магазинах, а безпосередньо в дії та активній експлуатації при відповідних умовах. Маємо надію, що з кожним роком до змагань залучатиметься все більша кількість учасників, глядачів, а також спонсорів.
Узагальнюючи, хочеться зазначити, що перегони на воді – це видовищний, веселий, захоплюючий захід, який варто відвідати, позаяк позитивних емоцій та приємних спогадів вистачить надовго. А поразки та перемоги – це складова частина всіх змагань, і незалежно від отриманого результату ми робимо висновки, засвоюємо уроки.

[ngg src=»galleries» ids=»5″ display=»basic_thumbnail»]

0

Ваша корзина