Кубок Украины по водно-моторному спорту 2015 года

Вибачте цей текст доступний тільки в “Російська”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Життя протікає надзвичайно швидко, постійно змінюючись, перебуваючи в динаміці та вимагаючи відповідних процесів і від нас самих. Риторично синонімом динамічних зрушень можна вважати швидкість, у тому числі швидкісний рух по воді. Саме тому перегони на моторних човнах викликають зацікавленість та перехоплюють подих не лише в учасників, але й у вболівальників та глядачів

Спекотного літнього дня, 22 серпня 2015 року, в супроводі сонячного настрою були проведені змагання на Кубок України з водномоторного спорту на судах народного споживання. Учасниками змагань виступили власники суден серійного виробництва, тобто в перегонах брали участь човни з пластиковим та/або алюмінієвим корпусом і надувні човни з жорстким дном RIB.

Кубок України з водно-моторного спорту на судах народного споживання  – це офіційні спортивні змагання, внесені до Календаря змагань Національної федерації водно-моторного спорту України (далі – НФВМСУ). Повноважний організатор змагань – Київський осередок Федерації.

Учасники боролися за перемогу в кільцевих перегонах у двох заїздах по п’ять кіл для кожного класу зі стартом «з ходу» та огинанням буїв лівим бортом. Дистанція трикутної форми, а дов жина «кола» – 1000 метрів. Змагання проводилися в закритій акваторії, тобто під час перегонів рух інших водно-моторних транспортних засобів на ній було перекрито водною міліцією.

Згідно з Правилами переможець заїзду повинен пройти дистанцію за найменший час. Командний залік визначався за сумою очок, набраних членами команди у перегонах. У випадку рівності суми балів гонщиків одного класу за результатами двох заїздів лідером визнавали того, хто показав найменший час проходження дистанції, а значить і найбільшу швидкість.

Як і будь-який захід, змагання на Кубок України з водно-моторного спорту на суднах народного споживання потребували фінансової та організаційної підтримки, яку надали небайдужі до українського спорту підприємці. Генеральним спонсором проведення змагань виступило ТОВ «Германтон», офіційний дистриб’ютор GRAND MARINE в Україні. Внесок до призового фонду зробило ДП «Панавто», офіційний дистриб’ютор YAMAHA MOTOR в Україні. Допомогу з облаштуванням місця проведення змагань було отримано від компанії RedBull Україна. Територією проведення змагань став яхт-клуб RivieraRiverside (який знаходиться в Києві за адресою: вулиця Раїси Окіпної, 18), а працівники Riva Cafe підтримували необхідний рівень комфорту учасників та вболівальників перегонів.

Медіа-підтримку здійснювали телеканал «Трофей» та офіційний інформаційний партнер НФВМСУ  – мариністичний журнал «Шкіпер». Завдяки роботі працівників телеканалу «Трофей», зйомка велася з початку роботи реєстраційної комісії і до останнього моменту нагородження всіх призерів змагань, причому з цією метою були застосовані не лише професійні камери, а й квадрокоптери. Зйомка за допомогою квадрокоптерів дозволила досягти не лише хорошого поля зору і високої якості, але і відтворила прекрасне зображення, тому що вміщає набагато більше простору, що особливо важливо при відтворенні маштабних просторових динамічних заходів.

Персональний склад суддівської колегії був призначений Національною федерацією водно-моторного спорту України: Головний суддя змагань – Вадим Гураль; заступник головного судді по технічній частині, за сумісництвом суддя на трасі – Руслан Харченко; помічник головного судді по технічній частині – Володимир Науменко, суддя на дистанції – Євген Чемержинський; суддя при учасниках – Олег Литецький, головний секретар – Наталія Кучма, старший секретар – Юлія Ковбасюк. Директор змагань – Голова Київського осередку НФВМСУ Сергій Поліщук.

При підготовці та проведенні змагань були дотримані обов’язкові вимоги щодо присутності бригади швидкої допомоги, а також страхування учасників змагань від нещасних випадків (послуги зі страхування перегонових екіпажів забезпечила СК «Альфа страхування»). Під час заїздів безпеку на воді забезпечували працівники комунального підприємства «Плесо».

Узгоджену суддівською бригадою дистанцію перегонів було доручено виставити досвідченому спортсмену- водно-моторнику Євгену Чемержинському.

З початком роботи реєстраційної комісії бажаючі почали надавати заявки на участь у змаганнях. До опівдня було отримано 19 заявок. Кожен екіпаж складався з двох осіб – пілота та штурмана. Екіпажі отримали власні перегонові номери, який розмістили з двох сторін човна для кращої його видимості під час перегонів. Під час проведення брифінгу зі спортсменами один із відвідувачів змагань виявив бажання перекваліфікуватися з вболівальника в учасника гонки. Оскільки головним суддею було надано дозвіл на приймання заявки після завершення роботи реєстраційної комісії, його бажання було задоволено: заявка прий нята, екіпаж пройшов медогляд, а їх водно-моторний транспортний засіб теж пройшов огляд, але технічний.

Усі човни учасників змагань були українського виробництва (Grand, Kolibri, Adventure). На нашу думку, це є позитивним моментом у відродженні вітчизняного малого суднобудівництва, адже здійснює свій внесок у розбудову української економіки та фінансового наповнення бюджету України.

Урочисте відкриття Кубку України розпочалося з привітальних слів директора змагань Сергія Поліщука, який відкрив змагання і передав слово головному судді. Вадим Гураль стисло розповів про основні правила змагань, обов’язки та права учасників, а також вимоги щодо дотримання безпеки на воді. Він зазначив, що змагання проводяться у чотирьох класах згідно з потужністю встановленого двигуна (навісного чи/та стаціонарного): 1) до 39 к. с.; 2) від 40 к. с. до 69 к. с.; 3) від 70 к. с. до 89 к.с.; 4) понад 90 к. с. Після оголошення складу учасників у кожному класі було проведено жеребкування, в результаті якого визначили розташування суден на старті першого заїзду. Перед початком перегонів кожному екіпажу була надана можливість здійснити тренувальний заїзд. Затамувавши подих, глядачі, вболівальники та члени суддівської колегії чекали звуку першого гуркоту мотора.

Першими на дистанцію вийшли човни з потужністю двигуна до 39 к. с. У цьому класі були представлені чотири екіпажі, усі на човнах типу РІБ. Лідером як першого, так і другого заїзду в цьому класі став екіпаж № 8 (пілот Едуард Рустам’ян, штурман Леонід Брік) з 25-сильним двохтактним двигуном Yamaha. Екіпаж святкував успіх, незважаючи на невдалий старт у другому заїзді, в якому йому вдалося наздогнати та обігнати найближчого конкурента лише на 4 колі дистанції. Гідну конкуренцію в першому заїзді склав екіпаж № 5 (пілот Анатолій Левицький, штурман Євгеній Левицький) також з 25-сильним, але чотиритактним мотором Yamaha, а в другому – екіпаж № 20 (пілот Андрій Корнієнко, штурман Вероніка Корнієнко) з 20-сильним мотором Honda. Незважаючи на відставання від інших учасників заїзду, до кінця вели боротьбу та не здавались учасники з бортовим номером 15 (пілот Сергій Ковбасюк, штурман Олександр Сукретний) з 20-сильним чотиритактним мотором Yamaha. У першому класі за результатами
двох заїздів екіпажі під номерами 5 та 20 набрали однакову кількість очок, але за правилами змагань «срібло» в першому класі було віддане екіпажу № 20 Андрій Корнієнко/Вероніка Корнієнко, адже час проходження дистанції становив 6 хвилин 8 секунд 19 сотих секунди, тоді як екіпаж № 5 пройшов її на 8 секунд 28 сотих секунди пізніше.

У другому класі було заявлено 6 екіпажів на човнах з потужністю двигунів від 40 до 69 кінських сил. Серед шести учасників лише один екіпаж (пілот Андрій Настоящий, штурман Сергій Череча) виступав на човні з алюмінієвим корпусом «Прогрес» з двома 30-сильними моторами Mercury, їх бортовий номер 1. Решта п’ять екіпажів змагалися на човнах класу РІБ. Безперечним лідером перегонів, як в першому так і другому заїздах, став екіпаж № 16 (пілот Роман Чаку, штурман Роман Матющенко) з 60-сильним мотором. У першому заїзді другим до фінішу прийшов екіпаж № 6 (пілот Дмитро Білоусько, штурман Тетяна Білоусько) з потужністю мотора 40 к. с. За третє місце в першому заїзді другого класу боровся екіпаж № 1. Четвертим фінішували учасники під № 9 (пілот Андрій Подік, штурман Ігор Гончарук) з 40-сильним мотором. Екіпаж № 10 (пілот Олександр Хвостіков, штурман Олена Хвостікова) з 50-сильним двигуном перетнули фінішну пряму п’ятими, але це не завадило їм боротися за перемогу в другому заїзді з екіпажем № 1. До того ж трапився суперечливий момент, обидва екіпажі фінішували практично одночасно з різницею лише в 34 сотих секунди. Незважаючи на таку мізерну різницю, після вивчення наданих відеозаписів та проведених дебатів суддівською колегією друге місце в другому заїзді було віддано екіпажу № 10, а третє, відповідно, екіпажу № 1.

Під девізом «Не втрачати віру в перемогу, боротися до останнього» фінішував екіпаж № 7 (пілот Сергій Холін, штурман Вадим Дворник) на човні з 60-сильним мотором, впевненість якого значно збільшилася у другому заїзді, про що свідчить скорочення часу проходження дистанції.

За результатами двох заїздів «золото» у другому класі виборов екіпаж Роман Чаку/Роман Матющенко, «срібло» дісталося Дмитру Білоусько та Тетяні Білоусько, а «бронза» – екіпажу № 1 – Андрій Настоящий/Сергій Череча.

Учасниками заїздів третього класу стали чотири екіпажі – всі на РІБах з 70-сильними двигунами Yamaha. Незмінним лідером перегонів в обох заїздах був екіпаж № 3 (пілот Артем Мартьянов, штурман Віталій Лахтін). У першому заїзді другим фінішував екіпаж № 19 (пілот Герман Татарчук, штурман Антон Коваль), третім – екіпаж № 12 (пілот Ігор Палагнюк, штурман Станіслав Прошко), четвертим фінішу дістався екіпаж № 18 (пілот Антон Татарчук, штурман Тетяна Приходько). Після першого заїзду екіпаж № 19 отримав попередження від головного судді за наїзд на поворотний буй, але це не завадило здійснити повторно цей «трюк», у результаті чого штурман Антон Коваль випав за борт. Ці дії були кваліфіковані як такі, що спричиняють небезпечну ситуацію на дистанції, екіпаж було дискваліфіковано. Перемогу в цьому класі святкував екіпаж, Артем Мартьянов/Віталій Лахтін, друге місце дісталося Ігорю Палагнюку та Станіславу Прошко, а «бронзу» отримав екіпаж Антон Татарчук/Тетяна Приходько.

У четвертому класі були представлені шість екіпажів. Четверо учасників вийшли на старт на РІБах виробника Grand: екіпаж № 11 (пілот Юрій Кабузан, штурман Сергій Шевченко) з 90-сильним мотором Honda, а екіпажі № 2 (пілот Олександр Парнюк, штурман Олена Парнюк), № 13 (штурман Євген Алексєєнко, штурман Дмитро Нішкун) та № 14 (Олександр Поліщук, штурман Інна Поліщук) зі 115-сильними моторами Yamaha.

Фаворити класу виступали на катерах із жорстким корпусом – пластиковому Cobra та алюмінієвому Tuna: з 225 та 115-сильними моторами, відповідно, екіпажі № 4 (пілот Сергій Загоскін, штурман Дмитро Панченко) та № 17 (пілот Олександр Іваніщев, штурман Дмитро Кірзунов).

Ситуація з лідерами перегонів у четвертому класі кардинально змінювалася в двох заїздах. Якщо в першому заїзді першим фінішував екіпаж № 17, другими прийшли до фінішу учасники під номером 4, а третіми – під номером 14, то в другому заїзді зі значним розривом лідирував екіпаж № 14, другим прийшов екіпаж № 17, а третім фінішував екіпаж № 11. Такі неочікувані зміни можна пояснити невдалим стартом екіпажу № 4, якому вдалося запустити двигун лише тоді, коли учасники пішли на третє коло. Незважаючи на те, що цьому екіпажу було зараховано лише три кола у другому заїзді, за сумою балів вони вибороли «бронзу». Перше місце та золоту медаль отримав екіпаж Олександр Іваніщев/Дмитро Кірзунов, а «сріблом» були нагороджені члени екіпажу човна № 14 Олександр та Інна Поліщук.

Перемога стає ще приємнішою, коли відзначається цінними призами та подарунками. Звісно, Кубок України з водно-моторного спорту не став винятком. За зайняті призові місця в кожному класі екіпажі отримали медалі відповідного номіналу, дипломи, журнали «Шкіпер». Як подарунки члени екіпажів, які зайняли треті місця, отримали моторне мастило Yamaha. Срібним призерам були подаровані страхувальні жилети Jobe, люб’язно надані дистриб’ютором GRAND MARINE в Україні. Золоті переможці Кубку Украї ни серед гонщиків-непрофесіоналів отримали страхувальні жилети Yamaha від офіційного дистриб’ютора YAMAHA MOTOR в Україні.

Ну, і звичайно, в добрих традиціях подібних змагань лідери кожного класу відкорковували пляшку шампанського, салютуючи в честь своєї перемоги.

Закриття змагань на Кубок України з водно-моторного спорту на суднах народного споживання закінчилося напутнім словом директора змагань та головного судді, які виявили надію, що такі перегони проводитимуться і надалі, але в ширшому форматі і з більшою кількістю учасників. Звучали слова подяки учасникам і всім, хто брав участь в організації, підготовці та проведенні Кубку. А після прозвучав Гімн України.

Після святкового фуршету учасники та організатори попрощалися до стартів у наступному році.

Змагання на воді – це справді видовищно, весело та захоплююче. І, незважаючи на перепони чи можливо проблеми в організаційних моментах, так хочеться розвивати цей вид спорту, приваблюючи до нього все більше і більше учасників, вболівальників, глядачів, а це, в свою чергу, стане основою для вдосконалення, покращення якості, зменшення кількості незадоволених.

У підсумку зауважимо, що не існує ніяких секретів досягнення успіху. Єдине, що нам насправді потрібно – ретельна підготовка, сумлінна робота і винесення уроків з поразок.

[ngg src=”galleries” ids=”3″ display=”basic_thumbnail”]
0

Ваша корзина