Кубок Украины по водно-моторному спорту 2016 года

Вибачте цей текст доступний тільки в “Російська”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Кияни та гості столиці 20 серпня 2016 року мали змогу стати учасниками та глядачами свята швидкості, адреналіну та драйву. Саме з цими словами асоціюється проведення Кубка України з водномоторного спорту серед любителів. Адже перегони на воді – це надзвичайно захоплююче видовище, особливо коли ти не просто сторонній глядач, а й уболівальник! Такі заходи викликають море позитивних емоцій, посмішки на обличчях та радість в очах!

Ця спортивна подія внесена до календаря змагань Федерації водно-моторного спорту України (далі – ФВМСУ) та проведена відповідно до Правил змагань з водно-моторного спорту України, затверджених Федерацією, та Положення про проведення такого заходу. Змагання на Кубок проводилися в Києві на Русанівській набережній в акваторії річки Дніпро. Повноважним організатором змагань став Київський осередок Федерації. Безпосередню участь у змаганнях брали власники суден серійного виробництва, тобто учасниками перегонів стали човни з пластиковим та/або алюмінієвим корпусом, надувні човни з жорстким дном RIB. Всі учасники мали боротися за перемогу в кільцевих перегонах в одному заїзді з десяти кіл для кожного класу зі стартом «з ходу» та огинанням буїв дистанції. Потрібно зазначити, що червоні буї огиналися лівим бортом, а жовті – правим. Дистанція була складної форми з шістьма буями, довжина одного кола становила 2000 метрів. Переможцем гонки вважається екіпаж, який пройшов дистанцію за найменший час та першим перетнув фінішну лінію.

Змагання проводилися в закритій акваторії, тобто під час перегонів рух інших водно-моторних транспортних засобів в акваторії, де проводилися змагання, було перекрито працівниками Укртрансбезпеки. Крім того, безпеку на воді забезпечували працівники КП «Плесо». Під час проведення заходу обов’язковим було медичне супроводження та присутність карети швидкої допомоги. Всі учасники перегонів були застраховані від нещасних випадків під час проведення змагань.

Звичайно, як і будь-який захід, змагання за Кубок України з водно-моторного спорту серед любителів було б  важко провести без фінансової та організаційної підтримки. Допомогу такого характеру надали небайдужі до українського спорту підприємці. Генеральним спонсором проведення змагань виступило ТОВ «Германтон», офіційний дистриб’ютор GRAND MARINE в Україні. Внесок до призового фонду зробили ТОВ «ВіДі Мотор Імпортс», офіційний дистриб’ютор YAMAHA MOTOR в Україні, ТОВ «Германтон», офіційний дистриб’ютор JOBE – товари для активного відпочинку, ТОВ «ДжейВі-Моторс», компанія з продажу човнів, човнових моторів та причепів. Досить комфортною територією проведення змагань став міський пляж на Русанівській набережній в Києві.

Допомогу з облаштуванням місця проведення змагань було отримано від компанії «Германтон» –  вони потурбувалися не лише про місце роботи реєстраційної комісії, табір учасників, але й про музичне супроводження та постійну роботу ведучої-коментатора.
Медіа-підтримка була забезпечена телеканалом «Трофей» та офіційним інформаційним партнером НФВМСУ – українським мариністичним журналом «Шкіпер». Працівники телеканалу «Трофей» вели зйомку від початку роботи реєстраційної комісії і до останнього моменту нагородження всіх призерів змагань, причому з цією метою були застосовані не лише професійні камери, а й квадрокоптери. Зйомка за допомогою квадрокоптерів дозволила досягти не лише хорошого поля зору і високої якості, але й відтворила прекрасне зображення, тому що вміщає набагато більше простору, що особливо важливо при відображенні масштабних просторових динамічних заходів.
Персональний склад суддівської колегії був призначений Національною федерацією водно-моторного спорту України: головний суддя змагань – Вадим Гураль; заступник головного судді по технічній частині – Володимир Науменко; суддя на трасі – Антон Коваль; суддя на дистанції – Євген Чемержинський; суддя при учасниках – Олег Литецький, головний секретар – Наталія Кучма, старший секретар – Юлія Ковбасюк. Директор змагань – голова Київського осередку НФВМСУ Сергій Поліщук.

До участі у змаганнях було допущено 25 екіпажів учасників, кожен з яких складався з пілота та штурмана. Урочисте відкриття Кубку України розпочалося з привітальних слів Сергія Поліщука, який відкрив змагання і передав слово головному судді. Вадим Гураль стисло розповів про основні правила змагань, обов’язки та права учасників, а також вимоги щодо дотримання безпеки на воді. Він зазначив, що змагання проводяться у чотирьох класах згідно з потужністю встановленого двигуна (навісного чи/та стаціонарного): 1) до 39 к. с.; 2) від 40 к. с. до 69 к. с.; 3) від 70 к. с. до 99 к. с.; 4) понад 100 к. с. Після оголошення складу учасників у кожному класі було проведено жеребкування, в результаті якого визначили розташування суден на старті кожного заїзду.

Для кращого орієнтування на перегоновій трасі та перевірки техніки учасникам було надано можливість здійснити тренувальний заїзд, щоб під час змагань розуміти, як поводити себе за штурвалом своїх човнів, і проаналізувати їх можливості, переваги та недоліки.

Переважна частина човнів – учасників перегонів належала до класу RIB, тобто човни з жорстким дном та надувними балонами. А найбільш масово представленою маркою стали човни фірми GRAND, українського виробника, відомого завдяки якісній та надійній продукції.

Конкуренцію GRANDам склали човни класу RIB марок Brig, Adventur, Colibri, а також човни з металевими корпусами Finval, Cobra, Ranger, UMS, «Прогрес» тощо.
Звичайно, організаційні моменти не особливо цікавлять глядачів. Їх інтерес прокидається з початком перегонів. Гуркіт моторів, хід човнів по воді, стрибки корпусів над хвилями – все це заворожує, дивує, а іноді й лякає. Першими на дистанцію вийшли екіпажі на човнах з потужністю двигунів до 39 к. с. У цьому класі були представлені вісім екіпажів, сім з яких на човнах класу RIB, а один – на надувному човні. Лідер перегонів визначився на першому колі дистанції – екіпаж під номером 4 (пілот Олександр Лисенко, штурман Сергій Яременко) був весь час попереду, не залишаючи шансів іншим учасникам.

Срібло в першому класі отримав екіпаж під номером 19 (пілот Андрій Корнієнко, штурман Олексій Бородюк). Незважаючи на те, що перше коло він пройшов четвертим, друге – третім, але вже за результатами проходження третього кола зумів обійти інші екіпажі, намагаючись не поступитися їм відвойованим місцем.

Бронзову медаль у заїзді першого класу відвоював екіпаж під номером 3 (пілот Едуард Рустамян, штурман Расул Расулов). Потрібно відмітити, що фінішувавши на першому та другому колах другими, через проблеми з двигуном на третьому та четвертому колах ці учасники змістилися на четверте місце. Але сила волі та жага до перемоги зробили своє діло – і в своєму класі до фінішу вони прийшли третіми, обійшовши на дистанції екіпаж під номером 16 (пілот Олексій Недоля, штурман Віктор Недоля).

У перегонах у другому класі (човни з потужністю двигуна від 40 до 69 к. с.) брали участь 7 екіпажів, серед яких три з потужністю двигуна 40 к.с. та по два човни з двигунами 50 та 60 к. с.
Заїзд третього класу (човни з потужністю двигуна від 70 до 99 к. с.) був об’єднаним з другим класом через те, що бажаючих взяти участь у змаганнях третього класу виявилося лише двоє – це екіпаж під номером 9 (пілот  Герман Татарчук та штурман Крістіна Усульянова). Вони впевнено пройшли дистанцію і стали безумовними переможцями у своєму класі.
Хоча лідер гонки другого класу виділився одразу – це екіпаж під номером 22 (пілот Олександр Хвостіков, штурман Олександр Миколаєнко) на човні Adventure з мотором 50 к. с., боротьба між учасниками другого класу була запеклою та відчайдушною. Спочатку друге місце тримав за собою екіпаж під номером 6 (пілот Дмитро Білоусько, штурман Костянтин Крикун), але при проходженні третього кола дистанції він поступився місцем екіпажу під номером 13 (пілот Роман Чаку, штурман Арсен Петров). Свої позиції учасники зберегли до кінця заїзду та фінішували відповідно другими і третіми.
Серед екіпажів під номерами 1 (пілот Андрій Настоящий, штурман Сергій Череча) та 21 (пілот Іван Горб, штурман В’ячеслав Алексєєв) спостерігалася стабільність позицій, всі кола дистанції вони проходили відповідно четвертими та п’ятими.
Учасники під номерами 17 (пілот Антон Татарчук, штурман Тетяна Приходько) та 18 (пілот Андрій Подік, штурман Ігор Гончарук) вели свою відокремлену боротьбу, адже відставши на одне коло від інших гонщиків, вони змагалися між собою за шосте та сьоме місця – спочатку лідирував екіпаж 17, але ситуація змінилася при проходженні п’ятого кола та шостим фінішував човен під номером 18.

Надзвичайно цікавим, видовищним та хвилюючим став заїзд у четвертому класі (човни з потужністю двигунів понад 100 к. с.), адже тут були і аварійна ситуація, і випадання за борт пілота та штурмана, і, відповідно, перезаїзд…
У першому заїзді четвертого класу на старт вийшли дев’ять екіпажів. Причому діапазон потужностей встановлених двигунів коливався від 100 до 225 к. с. Але не потрібно робити поспішних висновків щодо неправомірності такого поділу, адже такі двигуни були встановлені на човнах різних марок і модифікацій, з корпусами, виготовленими з різних матеріалів, а відповідно, з різними швидкісними характеристиками.
Не пройшовши навіть трьох кіл, сталося дві події, які стривожили вболівальників, глядачів, суддів. По-перше, при проходженні третього кола човни під номерами 15 (пілот Сергій Загоскін, штурман Юрій Чечіль) та 8 (пілот Михайло Алексєєв, штурман Олександр Поліщук) отримали пошкодження, у наслідок яких екіпаж №8 вибув з перегонів.
Ну а перезаїзд спричинив екіпаж № 23 (пілот Володимир Онука, штурман Дмитро Горбачак), які одночасно випали за борт при огинанні червоного буя. Такі випадки підтверджують необхідність аварійної чеки-ключа запалювання, яка кріпиться до одягу пілота та при випадінні його за борт висмикується з гнізда запалювання, зупиняючи роботу мотора.
Зрозумівши ситуацію, суддя на старті, рятувальники та суддя змагань підняли червоні прапори, які вимагали від усіх учасників негайно припинити гонку та повернутися в табір. Членів екіпажу № 23 оглянули лікарі швидкої допомоги і зробили висновок, що гонщики можуть продовжувати участь у змаганні.
Учасники приготувалися до нового етапу боротьби за перемогу. На перезаїзд вишикувалися лише 7 екіпажів. Із самого старту лідерство утримував екіпаж під номером 50 (пілот Артем Мартьянов, штурман Анастасія Поздєєва), фінішувавши першим зі значним відривом від інших учасників.
На другому та третьому колах гонки друге місце утримував екіпаж № 23, але, мабуть, випадіння за борт та втома зробили своє діло – спортсмени поступилися екіпажу під номером 15 (пілот Сергій Загоскін, штурман Юрій Чечіль). Часовий розрив між ними на фініші становив лише 4 секунди.
Четвертим учасником, який пройшов всі десять кіл та фінішував через 10 секунд після бронзового переможця, став екіпаж під номером 24 (пілот Олексій Тітов, штурман Герман Татарчук). Екіпажі під номерами 20, 2 та 7 пройшли по дев’ять кіл, але радості від участі у змаганнях не втратили.

Після фінішу перегонів учасники дісталися табору, де всі з нетерпінням чекали на урочисте нагородження та вручення цінних подарунків від спонсорів.
Після оформлення підсумкових протоколів організатори та члени суддівської колегії зібралися біля інформаційного стенда змагань і запросили всіх учасників та їх вболівальників до оголошення результатів Кубку України з водно-моторного спорту серед любителів.

По черзі нагороджувалися медалями відповідного достоїнства та дипломами переможці всіх заїздів, починаючи від першого класу до четвертого.
Бронзові призери були нагороджені подарунками від компанії «ДжейВі-Моторс» (сумки-холодильники, наповнені пивом). Володарі срібних медалей отримали у подарунок сонцезахисні окуляри Jobe для активного відпочинку на воді від компанії «Германтон». А золоті призери на пам’ять про перемогу в змаганнях отримали рятувальні жилети Jobe від компанії «Германтон». Всі переможці у чотирьох класах отримали моторну оливу від компанії «ВіДі Мотор Імпортс», офіційного дистриб’ютора моторів Yamaha в Україні. Обов’язковим атрибутом при нагородженні були журнали «Шкіпер» від медіа-партнера змагань. Нагородження учасників проходило під музичний супровід, веселі коментарі ведучої та дружні оплески вболівальників і глядачів.

Кубок України з водно-моторного спорту серед любителів як свято швидкості, адреналіну та драйву під звуки Національного гімну було урочисто закрито із запевненням організаторів проводити його й надалі, постійно удосконалюючи, роблячи цікавим, активним, веселим, а головне, з позитивним впливом на всіх оточуючих.
Безперечно, такі заходи потрібно та варто проводити, адже вони не лише популяризують водні види спорту та активний спосіб життя, але й інформують населення щодо присутніх на ринку виробників водних транспортних засобів, човнових двигунів, дають змогу порівняти їх, оцінити не лише через споглядання в магазинах, а безпосередньо в дії та активній експлуатації за відповідних умов. Маємо надію, що з кожним роком до наших змагань долучатиметься все більша кількість учасників, глядачів, а також спонсорів. Підсумовуючи, хочеться зазначити, що перегони на воді – це видовищна, весела, захоплююча подія, яку варто відвідати, адже позитивних емоцій та приємних спогадів вистачить надовго. А поразки та перемоги – це складова всіх змагань, і незалежно від отриманого результату ми робимо висновки, засвоюємо уроки та постійно вдосконалюємося.

Організатори змагань висловлють щиру подяку колективу КП «Плесо» та депутату Київради, «русанівцю» Олесю Маляревичу за суттєву допомогу у проведенні змагань.

0

Your Cart