Открытый Чемпионат Киева по водно-моторному спорту 2012 года

Sorry, this entry is only available in Russian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Змагання було організовано Київським відділенням Національної федерації водномоторного спорту України спільно зі Спілкою човнярів Київщини, КП “Плесо” та редакцією журналу “Шкіпер”, за підтримки Деснянської районної в м. Києві державної адміністрації. Партнерами чемпіонату стали компанії GRAND та WOG, а також Міжнародна виставка “Човни, катери, яхти – KIBS”. Висвітлювали перебіг змагань телекомпанії UBR, “Перший автомобільний канал”, а також продакшн студія “Поехали”, радіо “Промінь”.

У змаганнях брали участь моторні човни серійного виробництва з металевим корпусом, надувними бортами та жорстким днищем (RIB), обладнані нефорсованими підвісними двигунами. Задля підтримки човнярського духу організатори, як і рік тому, запросили до участі судна з водовиміщуючим корпусом власних проектів.

Виходячи з кількості човнів, змагання обіцяли бути жвавими та видовищними. Окрім особистого заліку учасників, було впроваджено ще й командний, до боротьби в якому долучилися команди “Гранд”, ВМК “Фрегат”, “Фенікс”, ВМСФК “Видубицький”.

Суддівська бригада у складі головного судді Руслана Харченка, головного секретаря Сергія Гоймана, інспектора з техогляду Володимира Науменка та голови бюро змагань Юлії Ковбасюк розташувалася у наметі на пляжі. Тут же страхова компанія “ПРОСТО-страхування” надавала послуги зі страхування пілотів-учасників та їх штурманів. Не забарилися і медики, запрошені Деснянською РДА. Карета “швидкої” прибула на місце у зазначений час. Узгоджену суддівською бригадою дистанцію перегонів було доручено виставити досвідченому спортсмену, водно-моторнику Євгену Чемержинському.

Боротися за перемогу в чемпіонаті учасникам змагань довелось у двох заїздах, на дистанції трикутної форми довжиною 1000 метрів. У кожному заїзді потрібно було пройти п’ять кіл зі стартом “з ходу”.

Змагання було присвячене Дню рятувальника, який країна святкувала в понеділок, 17 вересня, тож суботнє спортивне свято розпочалося показовими виступами на воді команди рятувальників КП “Плесо”. Фахівці спритно і без зайвого клопоту провели показове рятування людини, яка опинилася у воді, внаслідок випадання з човна з наданням необхідної першої допомоги медиками КП “Плесо” безпосередньо у рятувальному човні.

Глядачі та учасники, задіяні в техогляді плавзасобів, з цікавістю спостерігали за діями рятувальників.

Після реєстрації та проходження техогляду до змагань було допущено 32 судна, які поділили на п’ять залікових класів згідно з типом та потужністю двигуна.

Змагання на човнах народного споживання в Києві набирають обертів. Початком новітнього відновлення призабутих перегонів на таких човнах було “Пінне Коло”, яке кілька років поспіль проводилося в рамках виставки на воді “КиївБотШоу”. З часом організатори обрали потрібний формат і Відкритий чемпіонат Києва 2011 року зробив вдалий новий старт, зібравши 26 човнів-учасників.

Але повернемося до цьогорічних подій. О 13.00 урочисто при сонячній погоді у приязному колі організаторів і учасників пройшло офіційне відкриття змагань. Президент Національної федерації водно-моторного спорту Віктор Шемчук відзначив, що такі перегони наближають водно-моторний спорт до широких верств водномоторників – аматорів, для яких вода, човен, двигун є життєво необхідними, а спортивність надає особливу привабливість улюбленому хобі.

Заступник генерального директора КП “Плесо” Денис Рудник відмітив схвальну позицію керівництва головної служби рятування на водах і побажав учасникам змагань у спортивному азарті ніколи не забувати про безпеку на воді не тільки особисту, а й оточуючих.

А завідувач сектору фізичної культури і спорту Деснянської РДА Микола Томаш побажав учасникам вдалих стартів і переможних фінішів.

Перед стартом головний суддя змагань провів брифінг для спортсменів.

Як у першому, так і в другому заїздах першого класу брали участь 5 човнів з потужністю двигуна до 30 к.с. Всі успішно стартували і фінішували – без будь-яких поломок або аварій. Перше місце в цьому класі виборов екіпаж Олександра Лисенка з команди “Гранд”, який виступав на RIBі S360 з 30-сильною “Ямахою”. Друге – Ігор Марченко, представник команди “Фрегат”, на “Южанці-2” з двигуном “Вихрь-30”. Третє місце за підсумками результатів у двох заїздах, незважаючи на різницю у потужності двигуна більше ніж 20 к.с., зайняв Герман Татарчук на RIBі S330 з 4-тактним мотором Tohatsu 9,8 к.с. з команди “Гранд”.

У другому класі було 8 учасників на човнах з моторами 40 к.с., 50 к.с. і 60 к.с. За результатами наради суддів було прийнято рішення про додатковий поділ класу на дві групи – 40-50 к.с. і 60 к.с. У першому заїзді стартували всі 8 учасників, але фінішували, на жаль, тільки 7 з них – екіпаж під 30 номером з технічних причин не завершив перегонів. У другому заїзді з 8 заявлених учасників старт взяли всі, а от з фінішем повторилася ситуація першого заїзду з тією різницею, що не змогли закінчити перегони два екіпажі під номерами 29 і 30 – представники команди ВМСФК “Видубицький”. За результатами двох заїздів у другому класі вийшло 6 переможців – по три в кожній з груп. Фаворитом як у першому, так і в другому заїздах у другій групі серед 60-сильних моторів був екіпаж Олександра Лєвші на RIBі Grand S470. Друге місце в цій групі зайняв Андрій Бондаренко на RIBі Adventure Vesta V-450, представник команди “Фрегат”. Третє місце – в екіпажа Романа Шапоренка, який змагався на Grand S470L. Серед учасників заїздів у першій групі серед моторів потужністю 40-50 к.с. перше місце виборов екіпаж Олександра Хвостікова на човні Quicksilver; друге – екіпаж Олександра Бредіхіна на човні “Робінзон”, а третє місце – у Євгена Ворони. У третьому класі було заявлено 8 учасників. У першому заїзді всі екіпажі вдало фінішували, але лідерство залишилося за представником клубу “Фрегат” Богданом Нємцовим на Buster L. У другому заїзді з 8 учасників тільки п’ять змогли дійти до фінішу. За підсумками двох заїздів перше місце посів екіпаж Дмитра Бородіна з команди “Гранд”, друге – екіпаж Сергія Перегуди, а третє – Богдан Нємцов.

У четвертому класі з 7 човнів першим до фінішу у двох заїздах прийшов RIB команди “Гранд” з мотором в 115 к.с. (пілот Володимир Шкуренко). Друге місце зайняв катер Buster XL з двигуном 150 к.с. (пілот Ігор Овчарук). Бронза дісталася екіпажу Олександра Старовойди на Grand S520BLF з мотором в 90 к.с. Видовищно долали дистанцію “Амури” із сучасними підвісними двигунами. Деякі з них у швидкісному повороті та на хвилі виглядали досить екстремально.

Непередбаченим виявився перший заїзд у класі 5, в якому брали участь судна з водовиміщуючим корпусом та стаціонарним двигуном (довгоміри). Ці човни мають довгий вузький корпус з розвиненою великою надбудовою, на яких встановлювалися стаціонарні малопотужні човнові двигуни Л-4 СМ, а згодом потужніші адаптовані автомобільні (“Москвич”, “Волга” тощо). Такі човни – золота епоха народного човнярства – були дуже популярними в СРСР в 60-ті роки минулого століття. Зазвичай, їх будували самотужки самі човнярі. При проектуванні таких човнів головне – комфорт як ззовні, так і всередині. Всі вони проектувалися тоді, коли вітчизняні човни з підвісними двигунами не мали ніякого побутового комфорту, тож давали можливість родині провести вихідні неспішно рухаючись по мальовничих водних просторах, зазвичай, з ночівлею біля берега, який найбільш сподобався, в компанії однодумців на таких самих човнах. За неквапливість, характерний звук двигуна, такі човни з доброю іронією назвали “ЧихПих”. Змагання на цих епохальних плавзасобах не такі динамічні, але дуже емоційні.

Після старту перших перегонів у цьому класі, який складався з трьох суден із двигунами різної потужності, на човні під номером 7 заглух 70 -сильний “волговський” двигун. Екіпаж почав реанімаційні дії. Суддя на воді та рятувальники напружились… і заспокоїлись – човен на дистанції не створював ніяких перешкод іншим двом учасникам заїзду, які впевнено долали дистанцію зі швидкістю 10–12 км/год. Але взаємодопомога на воді взяла верх, і лідер на човні № 14, ініціював “рятувальні дії”, взявши потерпілий човен на буксир, продовжуючи рух по дистанції. Коли учасники почали оминати буї правим бортом, всупереч правилам змагань заїзд у цьому класі було скасовано. До речі, у другому заїзді “Волга” працювала відмінно, але виграв заїзд і змагання в цілому екіпаж Павла Богдана на човні № 14, обладнаному 40-сильним двигуном “Шкода”. Друге місце – в екіпажу Віктора Зозулі (човен № 7), а третє – в екіпажу Андрія Попова (човен № 4).

Щодо командного заліку, перемогу святкували власники човнів GRAND, які вперше взяли участь у змаганні команд, заявивши спортсменів у чотирьох класах. Фаворити минулорічного чемпіонату не бачили в них серйозних суперників. У підсумку, команда “Гранд”, набравши 660 очок, очолила турнірну таблицю.

Команда ВМК “Фрегат” отримала 520 очок – значно на їх підсумковий сумарний результат вплинуло те, що екіпаж на човні під № 11 не фінішував у другому заїзді через поломку. До речі, більшість учасників Відкритого чемпіонату Києва з водно-моторного спорту на суднах народного споживання були під прапорами саме водно-моторного клубу “Фрегат” – найбільшого і найпопулярнішого серед столичних водно-моторників.

Третє місце посіла команда “Фенікс” – 172 очки. Члени команди “ВМСФК “Видубицький” у другому заїзді взагалі не стартували.

У цілому змагання пройшли без несподіванок та нештатних ситуацій, правда, впродовж перегонового дня не обійшлось без випадіння за борт членів екіпажів при динамічних огинаннях знаків та кренів під час проходження хвиль. Спорт є спорт. Під час проведення змагань ніхто не постраждав: ні спортсмени, ні техніка. І “швидка”, і страховики залишилися без роботи. Протягом всіх перегонів вболівальники активно підтримували своїх фаворитів. На змагання учасники прибули з родинами та друзями, які на березі сформували своєрідну групу підтримки. Хтось був упевнений у своїй перемозі, хтось сподівався її вибороти, але більшість учасників основним гаслом для себе вибрали “головне не перемога, а участь”.

Атмосфера спортивного заходу була позитивною – це ж не тільки змагання, а й зустріч друзіводнодумців, нові знайомства. Хоча в певні моменти помітно було деяке напруження – таки конкуренція в цьому році була значно сильнішою, ніж у минулому. Адже збільшилася кількість учасників і команд.

Чемпіонат закінчився видовищною дефілядою флоту всіх учасників змагань.

Після оголошення попередніх результатів чемпіонату природним стала наявність незадоволених. Всім догодити не можливо, але треба разом шукати можливості, щоб у майбутньому подібні заходи проходили більш якісно, залучали більшу кількість учасників, глядачівуболівальників, задля популяризації спорту загалом та водно-моторного зокрема.

Надвечір погода погіршилася, але, незважаючи на вітер і загрозу дощу, урочисте закриття Відкритого чемпіонату Києва з водно-моторного спорту на суднах народного споживання пройшло за регламентом. Усі переможці та призери були нагороджені медалями та дипломами, а команда “Гранд” отримала перехідний кубок чемпіонату.

Від повноважного організатора та оргкомітету прозвучали слова подяки учасникам і всім, хто брав участь в організації, підготовці та проведенні чемпіонату. А після прозвучав Гімн України, учасники, організатори, гості та глядачі попрощалися до наступного чемпіонату в наступному році.

У підсумку хочеться погодитися з думкою Коліна Пауелла, що не існує ніяких секретів досягнення успіху. Єдине, що нам насправді потрібно – ретельна підготовка, сумлінна праця і зробити висновок з поразок.

[ngg src=”galleries” ids=”2″ display=”basic_thumbnail”]
0

Ваша корзина